Mitkä maksutavat käyvät verkkokaupassa?
Pyhätunturi Oy:n verkkokaupassa hyväksymme
- Credit tai Debit-korttimaksut (Visa, Mastercard, ApplePay, GooglePay)
Verkkopankkimaksut (Paytrail-palvelun kautta)
Verkkokaupan maksutapoja hallinnoi Rentle Payments ja maksutavat monipuolistuvat ja kehittyvät jatkuvasti.
Finnair Plus Avioksilla lunastetuilla palkintoseteleillä voit maksaa vain paikan päällä lipunmyyntipisteissä. Myöskään liikuntaetuuksilla (ePassi, Edenred, Smartum) ei voi maksaa verkkokaupassamme, mutta mikäli haluat ostaa hissiliput liikuntaetuuksilla etukäteen, olethan yhteydessä myynti@pyha.fi. Epassilla on mahdollista ostaa hissiliput myös Epassi marketplacen kautta.
HISSILIPPUJEN JA VÄLINEVUOKRAN MAKSAMINEN LIIKUNTA- JA KULTTUURIETUUKSILLA
Lipunmyyntipisteissämme Pyhällä voit maksaa hissiliput ja välinevuokraukset alla mainituilla liikunta- / kulttuuriseteleillä. Kaikki setelit ovat henkilökohtaisia ja kaikissa käyttämissäsi seteleissä tulee olla nimi selkeällä käsialalla kirjoitettuna. Liikunta- / kulttuuriseteleillä ei voi maksaa hissilippuja maisemahissiin (verottajan päätös).
- Smartum (liikuntasetelit ja mobiilimaksu)
- Edenred (mobiilimaksu, kortti- ja virikeseteli)
- EPassi
- Tyky-seteli
Huomioithan, että liikuntaetuuksilla ei voi maksaa verkkokaupassamme. Mikäli haluat maksaa hissiliput liikuntaedulla etukäteen (Edenred/Smartum), olethan yhteydessä myynti@pyha.fi. Epassilla on mahdollista ostaa hissiliput myös Epassi marketplacen kautta.
Hissiliput
Mikä on Keycard-älykortti?
Kaikki hissiliput ladataan etäluettavalle keycard-kortille. Keycard kannattaa säilyttää, sillä se on uudelleen ladattava ja käy kaikissa SkiDataa käyttävissä hiihtokeskuksissa. Älä taita tai murra korttia, koska tuolloin siru tai antenni katkeaa, eikä kortti enää toimi. Kortti ei myöskään kestä lämpöä, joten älä jätä sitä takin taskuun, kun laitat takin kuivauskaappiin.
Verkkokauppa ei hyväksy Keycard-numeroani, mitä teen?
Hissilipun voi ladata KeyCardille, jonka numerosarja alkaa 01 tai 30. Syötä numerosarja huolellisesti. Jos verkkokauppa ei hyväksy tällaista numerosarjaa, voit joko ostaa uuden KeyCardin netistä hissilipun oston yhteydessä tai ostaa hissilipun lipunmyyntipisteestämme.
Mistä löydän kortin ID-numeron?
Keycardin ID-numeron löydät kortin takaa mainoksen vierestä pystystä: numerosarja on muotoa
30-1614 7256 2504 3849 7944-8,
tai
01-1614 7133 5364 7760 6925-3.
Syötä koko numerosarja.
Minne täytän verkkokaupassa Keycard-numeroni?
Keycardin sarjanumero (01 tai 30 alkuinen) syötetään verkkokaupassa maksun jälkeen.
Ostin lipun verkosta suoraan omalle keycardille. Voinko mennä suoraan rinteeseen?
Kyllä. Jos syötit onnistuneesti keycardisi numerosarjan verkkokaupassa, ei sinun enää tarvitse aktivoida lippua asiakaspalvelussa, vaan hissilippusi on käyttövalmis ja toimii automaattisesti portilla valitsemanasi aloituspäivänä. 3 tunnin lippu aktivoituu ensimmäisestä hissileimauksesta.
Voinko ostaa useamman hissilipun kerralla, jos haluan ostaa uuden keycardin ja samalla käyttää olemassa olevia keycardeja?
Valitettavasti keycardin määrää verkkokaupassa ei voi muuttaa lippujen määrään nähden, eli verkkokaupassa voit lisätä keycardin tiedot kaikkiin valittuihin lippuihin tai ostaa keycardeja koko lippujen määrän verran. Mikäli sinulla olisi kaksi keycardia omasta takaa ja tarvitsisit vielä kaksi lisää, teethän kaksi eri ostoa verkkokaupassa, tai asioit lipunmyyntipisteissämme.
Voinko valita minä päivinä käytän hissilippuni?
Useamman päivän hissiliput on aina käytettävä peräkkäisinä päivinä (poikkeuksena 3/4* ja 5/7** hissiliput). Verkkokaupassa valitsemasi aloituspäivä hissilipullesi on lippusi ensimmäinen voimassaolopäivä. 3 tunnin lippu aktivoituu ensimmäisestä hissileimauksesta valittuna aloituspäivänä.
* 3 vapaavalintaista hiihtopäivää 4 päivän aikana. Iltamäki sisältyy lippuun kun lipun voimassaoloaika osuu perjantaille.
** 5 vapaavalintaista hiihtopäivää 7 päivän aikana. Iltamäki sisältyy lippuun kun lipun voimassaoloaika osuu perjantaille.
Voinko ostaa useamman hissilipun kerralla nettikaupasta?
Voit ostaa useamman hissilipun samalla kertaa nettikaupastamme, jos lippujen aloituspäivä on sama. Tällä hetkellä samaan ostoskoriin voi lisätä vain samana ajankohtana alkavia tuotteita. Jos haluat ostaa lippuja eri päiville, teethän uuden oston.
Voinko käyttää hissilippuani toisessa keskuksessa?
Kaikki Pyhätunturin hiihtokeskuksen hissiliput käyvät myös Rukan hiihtokeskuksessa.
Millainen on perhelipun etu?
Kahden aikuisen ostaessa 5-14 päivän hissiliput, saat samoista lasten ja nuorten lipuista -25% alennuksen!
Perhelipulla ei ole erikseen online-hintaa, eikä sitä voi yhdistää muihin alennuksiin.
Sisältääkö keycardin hinta pantin?
Keycardeissa ei ole enää pantteja.
Viimeisimmät keycardit, joissa panttimaininta on, oli mahdollista palauttaa lipunmyyntipisteellemme talvikauden 2022–2023 aikana.
Kannustamme pitämään ostamasi keycardin tallessa ja käyttämään sitä mahdollisimman paljon. Olemassaolevan keycardin kanssa hissilipun hankinta on kätevintä verkkokaupassamme, jolloin lipun saa ladattua valmiiksi omalle kortille ja rinteeseen voi suunnata ilman käyntiä lipunmyyntipisteellä.
Mitkä ovat hissilippujen ostoa koskevat sopimusehdot?
Noudatamme Suomen hiihtokeskusyhdistys ry:n (jälj. SHKY) ja kuluttaja-asiamiehen neuvottelemia ja kuluttaja-asiamiehen hyväksymiä hiihtokeskuspalveluja koskevia ehtoja, jotka löytyvät kokonaisuudessaan SHKY:n sivuilta.
Välinevuokraus
Miten noudan netissä vuokraamani välineet vuokraamosta?
Jos olet tehnyt nettivuokrauksen viimeistään edellisenä päivänä oikeiden kokotietojen kanssa, varaamasi välineet ovat valmiina noudettavaksi valitsemanasi aloitusaikana.
Vuokraamoon saapuessasi voit noutaa välineet suoraan nettivuokraamon noutopisteestä.
Suosittelemme tekemään nettivuokrauksen viimeistään edellisenä päivänä, jotta henkilökunta ehtii valmistella välineet noutoa varten. Hyvissä ajoin verkkokaupassa tehty vuokraus varmistaa myös, että kiireisimpinä sesonkeina saat käyttöösi juuri sinulle parhaiten sopivat välineet.
Varaa välineet verkkokaupasta
Minne täytän tarkemmat tietoni nettivuokraukseen liittyen?
Pääset täyttämään tarkemmat tiedot välinevuokraustasi koskien varauksen vahvistamisen jälkeen. Kysyttävät tiedot ovat pituus, paino, kengännumero, kokemustaso sekä ikä.
Miten osaan valita oikean kokoisen monon vuokratessani välineet verkosta?
Suksimonoon tai lumilautakenkään ei kannata jättää ylimääräistä tilaa, sillä parhaiten rinteessä toimii napakka jalkine, joka tukee hyvin jalkaa ja nilkkoja. Valitse sama koko kuin mikä sinulla on muissakin kengissäsi. Sovita laskettelumonot tai lumilautakengät noutovaiheessa ennen rinteeseen menoa – jos valmiiksi valitsemamme kenkä ei istu jalkaasi tai osoittautuu väärän kokoiseksi, etsimme sinulle sopivamman kengän hyllystä. Koko on ilmoitettu euro-kokona sekä senttimetreinä.
Miksi minun pitää ilmoittaa taitotasoni välineitä vuokrattaessa?
Kysymme taitotasoasi, sillä se määrittelee minkälaiset varusteet ovat sinulle sopivin valinta rinteeseen. Tarjoamme kaiken tasoisille laskijoille yhtä laadukkaat välineet, joten esimerkiksi aloittelijan ei kannata mäkeen taitajan varustein sillä ajatuksella, että ne olisivat paremmat. Saat rinnepäivästä eniten iloa kun lasket varusteilla, jotka vastaavat parhaiten sinun tarpeitasi.
Miksi kysytte painoani?
Tarvitsemme painotietosi, jotta osaamme säätää suksisiteiden din-arvot kohdalleen ja voit keskittyä rinteessä turvallisiin laskuihin. Jos et tiedä tarkkaa painoasi, ilmoita lähin arviosi. Tarvittaessa vuokraamo auttaa siteiden uudelleen säätämisessä.
Rinteet ja hissit
Milloin ja miksi hissejä suljetaan?
Yleisin syy hissien poikkeukselliseen sulkemiseen on kova tuuli. On tärkeää tietää, että tuuliennusteet näyttävät maatuulen nopeuden, mutta huipulla tuuli on aina selvästi voimakkaampi – esimerkiksi 4 m/s ennuste tarkoittaa huipulla noin 15 m/s.
Ilmatieteenlaitoksen sovelluksesta ja verkkopalvelusta voi tarkistaa sekä ennustetun että ajantasaisen tuulen, jota mitataan Pyhän huipun mastosta. Maston lukemat eivät kuitenkaan aina vastaa hissien tasolla olevaa tuulta, sillä tunturin muoto voi vaikuttaa tuulen voimakkuuteen, suuntaan ja puuskiin.
Hissien tuulirajat vaihtelevat hissikohtaisesti. Sulkemispäätökseen vaikuttavat tuulen nopeuden lisäksi sen suunta ja puuskien voimakkuus. Tuolihisseissä automatiikka seuraa tuulen muutoksia ja ilmoittaa, milloin hissi on suljettava asiakasturvallisuuden vuoksi.
Toisena mahdollisena tekijänä on kova pakkanen. Vaikka hissi periaatteessa pystyisikin pyörimään, perustamme päätöksemme sulkemisesta harvinaisiin mutta kuitenkiin mahdollisiin evakuointitilanteisiin. Laskelmoimme aina, että mahdollisessa evakuointitilanteessa on mahdollista asiakkaan odottaa vuoroaan tuolihississä.
Erityisesti kesäkaudella hissien väliaikaisen sulkemisen aiheuttajana voi olla myös lähestyvä ukkonen.
Mikä on laskien helpoin reitti huipulta alas eturinteille?
Kaikkein helpoiten huipulta alas eturinteiden puolelle pääset seuraamalla "easy way down" -kylttiä ja laskemalla 6B liittymärinteen. Liittymärinteeseen pääset pohjoispuolen rinne 6 alusta kääntymällä oikealle.
Vaihtoehtona on tarvittaessa myös matkustaa alas PyhäExpress -hissin matkassa. Henkilökuntamme kuljettaa tällöin varusteesi erikseen alas.
Missä voin pulkkailla ja mistä pulkkia saa?
Pulkkamäet löydät Perherinteiltä kansallispuiston vierestä Huttutuvan vierestä, sekä kävelemällä liikenneympyrästä n. 10 min Luoston suuntaan vievää kävelytietä.
Perherinteen (13) alaosassa pääsee pulkkailemaan puoli tuntia rinteiden sulkemisen jälkeen (pois lukien perjantait iltamäen vuoksi) ilmoitetusta päivämäärästä alkaen. Kunnioitathan rinnekoneelle varattua puolituntista, jotta työntekijämme voi turvallisesti ajaa rinteen ennen pulkkamäen alkua. Rinne pidetään valaistuna pulkkailua varten. Rinteen alapuolelta löydät parkkipaikkoja sekä kodan.
Pulkkamäki Perherinteessä
Pulkkia voit vuokrata vuokraamoistamme, sekä ostaa omaksi K-market Pyhätunturista. Osa majoittajista sekä matkanjärjestäjistä tarjoaa pulkkia käyttöön. Ethän ota pulkkia esimerkiksi ravintoloiden, kauppojen tai kenenkään pihalta - ne mitä todennäköisemmin kuuluvat jo jollekin.
Ski-Inn -majoitukset
Millä maksutavoilla Ski-inn -majoituksen voi ostaa?
Verkkokaupan maksutapoja ovat Klarnan ja Paytrailin tarjoamat vaihtoehdot. Maksuvaihtoehdot pääset näkemään tarkemmin maksu -sivulla varausta tehdessäsi. Maksuvaihtoehdot kattavat mm. luotto- ja pankkikortin, verkkopankin, mobiilimaksamisen, sekä lasku- ja osamaksu -vaihtoehdot. Myyntipalvelun kautta tehdyissä varauksissa maksutapoja ovat paylink ja lasku. Tarkemmin maksutavat on avattu varaus- ja peruutusehdoissa. Huomioithan että varaus- ja peruutusehdot ovat samat riippuen siitä, mikä maksutapa varaukselle valitaan.
Mistä löydän huoneistokohtaisen varusteluettelon?
Varusteluettelot löytyvät Ski-Inn majoitusten omilta sivuilta. Varusteluettelossa on avattu erikseen huoneiston vakiovarustelu, sekä lisämaksusta löytyvä varustelu. Kaikki Ski-Inn hotellihuoneet ja huoneistot on listattu majoitushaussa.
Voinko toivoa varaukselleni tiettyä huoneistoa?
Otamme vastaan huoneistotoiveita varauksen teon yhteydessä tai sen jälkeen. Teemme parhaamme toiveidenne toteuttamiseksi, mutta emme kuitenkaan pysty 100% lupaamaan tiettyä huoneistoa tai toivetta etukäteen. Olethan toiveiden suhteen yhteydessä myynti@pyha.fi.
Sisältyykö huoneiston hintaan aamiainen?
Aamiainen sisältyy Hotelli Pyhätunturin ja Kultakeron Rakka hotellihuoneisiin varauksen teon hetkellä valitulle henkilömäärälle, mikäli toisin ei ole ilmoitettu. Mikäli henkilömäärä muuttuu varauksen teon jälkeen, olethan yhteydessä vastaanottoomme. Huoneistoihin joihin aamiainen ei sisälly, on mahdollista ostaa se erillishintaan vastaanotosta. Kesän osalta aamiaisessa on poikkeuksia, joten tarkistathan viimeisen tiedon vastaanotostamme +358 10 382 5151.
Onko huoneistoon mahdollista varata lisävuodetta?
PyhäLinna, PyhäSuites ja Kultakero -huoneistoissa lisävuoteen mahdollisuus on ilmoitettu sänkyjen määrässä. Lisävuode ei näissä huoneistoissa maksa ylimääräistä, mutta lopullinen henkilömäärä on hyvä ilmoittaa ennen saapumista. Hotelli Pyhätunturissa ja Kultakero Rakka Hotellihuoneissa lisävuoteen voi halutessaan lisätä varaukselle erillishintaa. Myös pienten lasten matkasängyn voi vuokrata vastaanotosta erillishintaan. Lisävuodevarauksissa olethan yhteydessä vastaanottoon: info@pyha.fi